موسسه آموزشی قم

قم شهری زیبا

موسسه آموزشی قم

قم شهری زیبا

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

همراه اول نیز مانند سایر اپراتورها

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۵ ب.ظ

مقدمه: همراه اول نیز مانند سایر اپراتورها سیم کارت با استفاده مخصوص ارائه میدهد. شاید بتوان گفت که ایرانسل اولین اپراتوری بود که سیم کارت های با هدف اینکه امکان خاصی را به مشتری ارائه دهند راهی بازار کرد و حالا همراه اول نیز سیم کارت دیتای خود را معرفی کرده است، این نوع سیم کارت ها قابلیت اتصال به اینترنت و ارسال پیامک را دارا می باشند ولی از آنها برای برقراری مکالمه نمی توان استفاده کرد.

ما در این مقاله ابتدا شرح مختصری درباره این سیم کارت های و قیمتشان و سپس روش های خرید شارژ همراه اول برای سیم کارت های دیتا را ارائه کرده ایم امیدواریم که مفید واقع شود.

شارژ همراه اول

 

شرح مختصری در مورد سیم کارت های دیتای همراه اول

یکی از کمبود هایی که در همراه اول حس می شد عدم وجود سیم کارت های تخصصی بود طی این روز همراه اول این کمبود را با ارائه سیم کارت های دیتای خود جبران کرده است. به عنوان مثال ایرانسل نوعی سیم کارت برای فقط ارسال اس ام اس دارد و یا رایتل که خدماتی را برای سیم کارت های دیتای خود ارائه میدهد .. و حالا همراه اول این خبر را اعلام کرده که سیم کارت های دیتا به زودی ارائه میشوند ، با ادامه ی خبر همراه باشید ....

ورود سیمکارت های دیتای همراه اول را پس از راه اندازی سرویس نوترینها شاهد هستیم و همراه اول این خبر را اعلام کرد که از این پس در کنار سیم کارت های معمولی ، سیم کارت های دیتا نیز به علاقه مندان ارائه میشود ، این سیم کارت ها که از نوع اعتباری نیز هستند قابلیت برقراری تماس را دارا نمی باشند و تنها با این سیم کارت ها میتوان پیامک ارسال کرد و یا از خدمات دیتا (اینترنت پرسرعت نسل سوم) بهره برد ، از این سیم کارت ها میتوان در 170 شهر ایران با رومینگ ملی بهره برد . همراه اول در بین این خبر اشاره های به نحوه خرید شارژ همراه اول برای سیم کارت های خودش نموده است در ادامه همراه باشید.


برای دریافت سیم کارت های دیتا چه شرایطی لازم است؟

همراه اول به تمامی شایعه ها خاتمه داد و قیمت این سیم کارت ها را ده هزار تومان اعلام کرد که این سیم کارت پنج هزار تومان شارژ همراه اول آغارین و یک گیگابایت اینترنت هدیه نیز دارا می باشد. مهلت استفاده از اینترنت هدیه ی این سیم کارت ها و همچنین شارژ آنها یک ماه پس از فعال سازی می باشد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تغییر نام و فروش این نوع سیم کارت ها هم مانند دیگز سیم کارت های همراه اول میباشد که پس از تغییر نام ماهیت سیم کارت عوض نخواهد شد ، یعنی نمی توان از آن برای مکالمه استفاده کرد. برای تهیه ی شارژ همراه اول برای این سیم کارت ها می توانید به صورت اینترنتی به وبسایت ایتور مراجعه نمایید.

از این نوع سیم کارت ها میتوانید در تبلت ها ، گوشی های تلفن همراه ، دانگل، وای فای و روتر استفاده کرد و در مناطقی که تحت پوشش اینترنت نسل سوم نمی باشد ناچارید که از شبکه های نسل دوم مانند GPRS , EDGE استقاده کنید .

 

شارژ همراه اول مخصوص به سیم کارت دیتا را چگونه باید تهیه کرد؟

شاید ذکر این نکته ملال آور باشد ولی نحوه خرید شارژ برای سیم کارت های دیتای همراه اول ، همانند سایر سیم کارت های شارژی همراه اول می باشد و میتوان از راه مختلفی همچون خرید کارت شارژ ، خرید مستقیم شارژ ، بر بستر کد های USSD و خرید اینترنتی از وبسایت ایتور بهره برد .

مانند قبل بعد از خرید شارژ دو راه برای استفاده از خدمات پیش رو دارید : اول استفاده از بسته های اینترنتی و دوم استفاده از اینترنت با نرخ آزاد ( نیم ریال برای هر کیلوبایت) که هزینه ی زیادی را برایتان به بار می آورد ، پس در صورت استفاده از اینترنت به صورت مدام بهتر این است که اقدام به تهیه بسته های ویژه اینترنتی همراه اول بکنید .

برای استفاده از اینترنت با سرعت بالای یک مگابیت بر ثانیه در هنگام ثبت نام باید یکی از مدارک زیر را همراه داشته باشید :
تصویر روزنامه رسمی برای شرکت‌ها و سازمان‌های غیر دولتی و کارت ملی نماینده
پروانه وکالت
کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل
کارت بازرگانی معتبر
کارت نظام پزشکی یا نظام مهندسی
جواز کسب معتبر
معرفی‌نامه از اداره‌ها و ارگان‌های دولتی و یا شرکت‌های ثبت‌شده
حکم یا کارت ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه

کارت خبرنگاری معتبر

منبع» سیم کارت های دیتای همراه اول - نحوه ی خرید و استفاده

سیم کارت های فاقد هویت قطع خواهند شد!

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ق.ظ

ایرانسل

سیم کارت های فاقد هویت قطع خواهند شد!

اخیراً اپراتور های ایرانسل و همراه اول برای مشترکین خود پیامک هایی با موضوع اینکه باید هرچه سریعتر کد ملی خود را به شماره ای همراه با پیامک درج شده است ارسال نمایند.آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از همراه اول پیامکی با محتوای ارسال کد ملی به شماره 8980 دریافت کرده اید؟ با ایتور همراه باشید.

همراه اول و ایرانسل این طرح را به منظور ساماندهی سیم کارت های خود راه اندازی نموده اند. هنوز هم سیم کارت هایی وجود دارند که مالک اصلی آنها مشخص نبوده و یا اطلاعات درستی از صاحبان آن ها ثبت نشده، این سیم کارت ها در پایگاه اطلاعاتی داخلی همراه اول و ایرانسل موجود می باشند. از این رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باز ها نسبت به سیم کارت های بدون هویت همراه اول و ایرانسل تذکر داده است. به همین دلیل برای مشترکانی که در هنگام خرید سیم کارت اطلاعات ناقص وارد نموده اند پیامکی از جانب همراه اول و یا ایرانسل ارسال شده است.

توجه داشته باشید در صورت عدم اقدام برای ارسال اطلاعات مالک سیم کارت، ارتباط سیم کارت شما قطع خواهد شد. و حالا قرار است که پس از فراخوانی اپراتورها برای تصحیح در اطلاعات ثبت شده ی مالکان اینگونه سیم کارت ها، در صورت عدم اقدام ارتباط این سیم کارت ها قطع شود.

به گزارش ایتور به نقل از معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایگاه های اطلاعاتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل سیم کارت هایی به صورت فعال وجود دارند که دارای مشخصات ناقص و یا با مالکیت غیر هستند که باید اینگونه سیم کارت ها ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: طی درخواست هایی که این اپراتورها از دارنده های اینگونه سیم کارت ها مبنی بر اعلام کد ملی خود، تنها 20 درصد از این مشترکین برای این کار اقدام کرده اند، که هنوز تعداد کثیری از این مشترکین همراه اول و ایرانسل اقدامی ننموده اند.

این شرکت ها موظف هستند که سیم کارت های دارای مشخصات ناقص و یا هویت غیر را ساماندهی کنند و مشترکانی که مشخصات خود را به اپراتورها اعلام نکنند باید ارتباط آنها تا نیمه ی بهمن ماه قطع شود تا زمانی که اقدام به تکمیل مشخصات خود ننموده اند.

مشترکین اپراتور ایرانسلی که سیم کارت آنها در این دسته قرار دارد پیامکی از طرف Irancell مبنی بر ارسال کد ملی خود به شماره 272 دریافت خواهند کرد و درصورت عدم ارسال کد ملی خود ارتباط آنها تا نیمه بهمن ماه قطع خواهد شد.

همچنین مشترکان همراه اولی که در این دسته قرار دارند پیامکی از طرف HAMRAH AVAL به آنها ارسال میشود که از آنها درخواست میشود که هرچه سریعتر کد ملی خود را به شماره 8980 ارسال کنند تا ارتباط سیم کارتهای آنها قطع نشود.

برای جلوگیری از قطع ارتباط سیم کارت شما با توجه به نوع سیم کارت شما اقدام به تکمیل اطلاعات خود نمایید شارژ ایرانسل.

منبع: قطع ارتباط سیم کارت های بدون هویت ایرانسل و همراه اول

طرح جدید رایتل که مخصوص دانشجویان

دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ

شارژ رایتل

طرح جدید رایتل که مخصوص دانشجویان

رایتل از ارائه سیمکارت جدیدی با عنوان سیم کارت دانشجو خبر داده است. دانشجویان سراسر کشور می توانند با داشتن کارت دانشجویی خود و پرداخت 20 هزار تومان شارژ رایتل، این گونه سیم کارتها را خریداری نمایند.

شما می توانید از 12 گیگ اینترنت همراه به همراه سی هزار دقیقه مکالمه داخل شبکه و سی هزار پیام داخل شبکه رایتل با همین بیست هزار تومان شارژ رایتل بهره مند شوید.

این طرح به منظور رفاه حال دانشجویان، و همچنین حمایت از این قشر در خریدهای اینترنتی شارژ رایتل ارائه شده است. شما میتوانید برای دریافت سیم کارت دانشجویی به دفاتر مجاز فروش سیم کارت های رایتل در سراسر کشور مراجعه نمایید. به یاد داشته باشید که ارائه کارت دانشجویی الزامی می باشد.

رایتل خبر داد که در طرح جدید رایتل که مخصوص دانشجویان سراسر کشور است میتوانند 12 گیگابایت اینترنت، 30 هزار دقیقه مکالمه درون شبکه و 30 هزار پیامک درون شبکه و شارژ رایتل هدیه بگیرند.

به گزارش ایتور، به نقل از روابط عمومی رایتل، با توجه به شروع سال جدید تحصیلی، رایتل با ارائه این طرح برای دانشجویان، بهره مندی از خدمات ارزان را برای این دسته از مشترکین خود میسر کرده، تا بتوانند از خدمات ارزان بهره ببرند.

این طرح از اول آبان ماه آغاز شده و تا مدت محدودی ادامه دارد. تمامی دانشجویان سراسر کشور میتوانند اقدام به خرید سیم کارت های اعتباری رایتل با ویژگی های خاص نمایند تا در مصرف شارژ رایتل آنها صرفه جویی شود.

برای دریافت این سیم کارت ها نیاز است که کارت دانشجویی ارائه شود و همچنین مبلغ 20 هزار تمان نیز پرداخت شود. در این طرح سیم کارت های اعتباری با هدایای بسته ی سه ماهه به مشترک ارائه میشود.

همانطور که قبلاً اشاره شد، هدایای این بسته شامل 12 گیگابایت اینترنت، سی هزار پیامک داخل شبکه، 30 هزار دقیقه مکالمه درون شبکه همگی به مدت سه ماه خواهد بود که باعث کاهش هزینه ها و مصرف شارژ رایتل مشترک خواهد شد.
برای دریافت این سیم کارت ها ارائه کارت دانشجویی الزامی میباشد.

با استفاده از این گونه سیم کارت های رایتل می توانید تا میزان زیادی در مصرف شارژ رایتل و پرداخت هزینه مکالمه ی خود صرفه جویی نمایید.

منبع: طرح جدید رایتل مخصوص دانشجویان

مشخصات سیم کارت ایرانسل و یا همراه اول

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸ ب.ظ

همراه اول

تکمیل مشخصات سیم کارت ایرانسل و یا همراه اول

خبری که این روزها همراه اول و ایرانسل اعلام نموده اند این است که مشترکینی که اطلاعات اهراز هویت سیم کارت آنها ناقص می باشد سریعاً نسبت به تکمیل کردن آن اقدام نمایند در غیر این صورت تا نیمه بهمن 93 ارتباط اینگونه سیم کارت ها قطع خواهد شد.

همراه اول و ایرانسل به مشترکینی که دارای اطلاعات ناقص در پروفایل خود در این اپراتور ها هستند پیامک ارسال می کند و این موضوع را به آنها اطلاع رسانی می نماید.آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از همراه اول پیامکی با محتوای ارسال کد ملی به شماره 8980 دریافت کرده اید؟ با ایتور همراه باشید.

بر اساس بررسی های انجام شده در پایگاه های اطلاعاتی همراه اول و ایرانسل هنوز هم سیم کارت هایی وجود دارند که مالک اصلی آنها مشخص نبوده و یا اطلاعات درستی از صاحبان آن ها ثبت نشده، این سیم کارت ها در پایگاه اطلاعاتی داخلی همراه اول و ایرانسل موجود می باشند. از این رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باز ها نسبت به سیم کارت های بدون هویت همراه اول و ایرانسل تذکر داده است.

با توجه به درخواست های سازمان تنطیم مقررات رادیویی حالا قرار است که پس از فراخوانی اپراتورها برای تصحیح در اطلاعات ثبت شده ی مالکان اینگونه سیم کارت ها، در صورت عدم اقدام ارتباط این سیم کارت ها قطع شود.

به گزارش ایتور به نقل از معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایگاه های اطلاعاتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل سیم کارت هایی به صورت فعال وجود دارند که دارای مشخصات ناقص و یا با مالکیت غیر هستند که باید اینگونه سیم کارت ها ساماندهی شوند.

بر اساس اخباری که سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام داشته است این شرکت ها موظف هستند که سیم کارت های دارای مشخصات ناقص و یا هویت غیر را ساماندهی کنند و مشترکانی که مشخصات خود را به اپراتورها اعلام نکنند باید ارتباط آنها تا نیمه ی بهمن ماه قطع شود تا زمانی که اقدام به تکمیل مشخصات خود ننموده اند.

همچنین مشترکین اپراتور ایرانسلی که سیم کارت آنها در این دسته قرار دارد پیامکی از طرف Irancell مبنی بر ارسال کد ملی خود به شماره 272 دریافت خواهند کرد و درصورت عدم ارسال کد ملی خود ارتباط آنها تا نیمه بهمن ماه قطع خواهد شد.

مشترکان همراه اولی که در این دسته قرار دارند پیامکی از طرف HAMRAH AVAL به آنها ارسال میشود که از آنها درخواست میشود که هرچه سریعتر کد ملی خود را به شماره 8980 ارسال کنند تا ارتباط سیم کارتهای آنها قطع نشود.

برای جلوگیری از قطع ارتباط سیم کارت خود هر چه زودتر تا قبل از تاریخ اعلام شده نسبت به کامل کردن مشخصات خود اقدام نمایید.

مشترکین میبایست تا قبل از تاریخ اعلام شده اطلاعات احراز هویتی خود را تکمیل نمایند، وی ادامه داد: طی درخواست هایی که این اپراتورها از دارنده های اینگونه سیم کارت ها مبنی بر اعلام کد ملی خود، تنها 20 درصد از این مشترکین برای این کار اقدام کرده اند، که هنوز تعداد کثیری از این مشترکین شارژ همراه اول و ایرانسل اقدامی ننموده اند.

منبع: قطع ارتباط سیم کارت های بدون هویت ایرانسل و همراه اول